Börzsöny Vendégház
Tökéletes Pihenés

Nagymaros a Dunakanyar közepén fekszik, ott, ahol a Börzsöny és a Visegrádi-hegység találkozik. Így Nagymaros és környéke igazi turistaparadicsom. Innen közvetlenül elérhetőek a Dél-Börzsöny csodálatos panorámát nyújtó kilátópontjai. Néhány kilométeres utazással elérjük a  Magas-Börzsöny  hegyvonulatait, illetve a Dunán átkelve a  Visegrádi-hegységben túrázhatunk. Legnevezetesebb pontok, amellyeket feltétlenül érdemes megnézni:

Julianus kilátó a Nagymaros fölötti Hegyes-tetőn,

• Csóványos, a Börzsöny legmagasabb pontja
  • Rám-szakadék és Dobogókő
  • Vadálló-kövek és Prédikálószék

Az alábbiakban ajánlunk néhány gyalogtúrát a mi kedvenc útvonalaink közül. Ezeket lehet kombinálni is, illetve ötletet meríteni a saját útvonaltervezéshez.

Túra megnevezése

Emel- kedés

Sül- lyedés

Idő

Nagymaros - Zebegény (legrövidebb)

Nagymaros - Köves-mező, Zebegény - Trianoni emlékmű

Zebegény vasútállomás

Kilátás a  Köves-mezőről Nagymarosra és a Visegrádi várra, a Dunakanyarra, illetve a zebegényi  Trianoni-emlékműtől Zebegényre, Pilismarótra és a Dunára.  Nem megerőltető rövid túra, gyerekekkel is járható.

Klikk Ide

5 km

204 m

209 m

1:30'

Nagymaros -  Hegyes-tető

Rigó-hegyi kilátópont, Szent Mihály hegy, Ürmös rét, Hegyes-tető, Julianus kilátó, Világos-tér, Templom-völgy

Aki Nagymaroson jár, a Hegyes-tetői Julianus kilátó páratlan panorámáját ne hagyja ki! Ennek a helynek az az érdekessége, hogy a Dunakanyart szinte teljesen be lehet látni. Az útvonalon a Rigó-hegyről és a Szent Mihály hegyről is gyönyörű kilátás van. Kedvenc erdőrészünk a  Templom-völgy ős bükk erdeje.

8 km

482 m

2:20'

Nagymaros - Remete barlangok - Zebegény

Nagymaros, Rigó-hegyi kilátópont,

Ördög-hegy, Remete barlangok, Dobozi-orom, Borostyán kői pihenő, Zebegény vasútállomás

A túra a Duna ívét követve halad a Szent Mihály hegy oldalában. Ezen út mentén található a legtöbb csodálatos panorámát nyújtó kilátópont a Dunára és Visegrádi-hegységre.

Kllikk ide

9 km

559 m

565 m

2:30'

Nagymaros - Hegyes-tető - Zebegény

Nagymaros, Templom-völgy, Szent Mihály hegy, Ürmös rét, Hegyes-tető, Julianus kilátó, Világos-tér, Remetekereszt-bérc, Zebegény - Trianoni emlékmű (kilátó), Zebegény vasútállomás

A túra a Nagymarosi Templom-völgyben kezdődik, mely az egyik legszebb bükk erdő a környéken. Ízelítőt kaphatunk az országos kék túra déli-börzsönyi szakaszáról egészen a Világos-térig. Útközben a Julianus kilátó páratlan panorámájában gyönyörködhetünk.

Innen a sárga jelzésen ereszkedünk le a zebegényi kálváriához, ahol gyönyörű kilátás vár minket a Trianoni emlékműről Zebegényre, Pilismarótra és a Dunára.

8 km

466 m

472 m

2:20'

Nagymaros - Törökmező - Zebegény

Nagymaros, Köböl-völgy, Kapu-hegyi parkoló, Törökmező, Fehér-forrás, Hét-vályú halastó, Malom-patak völgye, Zebegény

Nagymarosról gyönyörű panorámás úton jutunk fel a Kapu-hegyi parkolóhoz. Törökmezőn kalandpark és turistaház emlékeztethet a civilizációra, majd a Fehér-forrás hűs vízével frissülhetünk fel. A törökmezei Hét-vályú halastavat elhagyva a Malom-patak völgyének virágos rétjein át jutunk Zebegénybe.

12 km

294 m

299 m

3:20'

Nagy-Hideg-hegy - Csóványos (rövid)

Cseresznyefa parkoló, Nagy-Hideg-hegyi turistaház, Rakodó, Szabó-kövek, Csóványos, vissza Rakodó felé, magas-taxi turistaház, Taxi-nyiladék, Cseresznyefa parkoló

Középnehéz túra a Magas-Börzsönyben. Autóval a Cseresznyefa parkolóig mehetünk. A Nagy-Hideg-hegyi turistaházban megpihenhetünk egy frissítő mellett, majd a Szabó-kövek mentén kapaszkodunk fel a Csóványos 938 m-es csúcsára. Itt a kilátás minden fáradtságot kárpótol. Visszafelé a magas-taxi turistaház mellett haladunk el (legutoljára nem volt nyitva) és a Taxi-nyiladékban ereszkedünk vissza a parkolóhoz.

Királyrét és Nagy Hideg-hegy között buszok is közlekednek.

infó: http://www.nagyhideghegy.hu/sibusz

13 km

759 m

3:50'

Börzsöny átkelés: Nagybörzsöny - Diósjenő

Nagybörzsöny - Csóványos - Diósjenő

Egész napos túra a Magas-Börzsönyben. Nagymarosról Nagybörzsönybe vonattal és busszal juthatunk el. Csóványosig gyönyörű erdőszakaszokon keresztül kapaszkodunk fel. Mi turistákkal errefelé nemigen szoktunk találkozni. Csóványoson a fantasztikus panoráma minden fáradozásunkat kárpótolja. Ezután hosszú lejtőn ereszkedünk le Diósjenőre. Onnan kellemes zsibbadtságban vonattal jutunk vissza Nagymarosra.

19 km

1027 m

902 m

5:20'

Gyadai tanösvény

Katalinpusztai kirándulóközpont

A Gyadai tanösvény a Naszály északi lábánál, a Lósi-patak mentén fekvő erdők és rétek természeti és kultúrtörténeti értékeit és érdekességeit mutatja be.  Gyerekekkel is ajánlható, nagyon szép és nem túl megeröltető túra.